Verander kleur: default dark light
Versnellingsbak

De kwaliteit van een versnellingsbak bij een occasion hangt af van de vorige bestuurder(s). U kan dus aan de versnellingsbak voelen hoe de auto bereden is. U moet natuurlijk ook kijken hoeveel kilometers de auto al gereden heeft, de versnellingsbak van een auto met 150.000km op de teller schakelt natuurlijk lichter dan die van een auto die pas 30.000km heeft gereden. Een onderdeel van de versnellingsbak is de koppeling.
U moet daarom altijd in combinatie met de versnellingsbak voelen of dat de koppeling in orde is.

Something

Boven

Automaat

Heeft de auto een automatische versnellingsbak dan kan er weinig aan kapot gaan, deze bak schakelt zelf en is over het algemeen trager als een handgeschakelde bak. De berijder kan niet bijzonder sportief gereden hebben (slippende banden e.d.) en automaatrijders zijn vaak ook mensen die rustiger met hun auto omgaan. Let er wel op dat een automaat ook kapot kan gaan en de kwaliteit moeilijk van te voren in te schatten is. Gaat deze kapot dan moet u op een dure reparatie rekenen. Omdat een auto met een automatische versnellingsbak relatief duur en moeilijk te vinden is kan een reparatie toch uitkomst bieden. Let er ook op dat een 'automaat' geleidelijk aan slijt. Dit betekent dat deze na verloop van tijd en kilometers gereviseerd moet worden. Dit kan na 150.000 km of pas na 200.000 km of meer zijn. Wilt u weten wanneer deze automaat gereviseerd moet worden dan kunt u contact met ons opnemen.
 Something

Boven

Handbak

Wanneer de vorige eigenaar van de auto ruw met de versnellingsbak is omgegaan is er een grote kans dat deze is beschadigd. Wanneer men namelijk snel met een auto wil accelereren zal er snel door de versnellingen moeten worden geschakeld. Wordt dit schakelen te hardhandig gedaan, dan zullen de "tussenschotjes" die versnellingen uit elkaar houden extra snel slijten. Het gevolg hiervan is dat de versnellingspook niet meer met zekerheid in een versnelling gezet kan worden. U kunt testen of de versnellingsbak nog in orde is door de pook in een versnelling te zetten en deze met lichte kracht in de naast gelegen versnelling te duwen zonder eerst in de neutraalstand te komen. U moet natuurlijk niet gaan forceren, want dan maakt u zelf de bak kapot. Maar probeer met een lichte druk de pook in de andere versnelling te krijgen, wanneer dit lukt dan weet u zeker dat er niet zuinig met de auto is omgesprongen. Let u er wel op dat u het koppelingspedaal indrukt.

Something

Boven

Koppeling

Heeft de auto een automatische versnellingsbak dan kan er weinig aan kapot gaan, deze bak schakelt zelf en is over het algemeen trager als een handgeschakelde bak. De berijder kan niet bijzonder sportief gereden hebben (slippende banden e.d.) en automaatrijders zijn vaak ook mensen die rustiger met hun auto omgaan. Let er wel op dat een automaat ook kapot kan gaan en de kwaliteit moeilijk van te voren in te schatten is. Gaat deze kapot dan moet u op een dure reparatie rekenen. Omdat een auto met een automatische versnellingsbak relatief duur en moeilijk te vinden is kan een reparatie toch uitkomst bieden. Let er ook op dat een 'automaat' geleidelijk aan slijt. Dit betekent dat deze na verloop van tijd en kilometers gereviseerd moet worden. Dit kan na 150.000 km of pas na 200.000 km of meer zijn. Wilt u weten wanneer deze automaat gereviseerd moet worden dan kunt u contact met ons opnemen.
 Something

Boven

Conclusie

Heeft de auto een automatische versnellingsbak dan kan er weinig aan kapot gaan, deze bak schakelt zelf en is over het algemeen trager als een handgeschakelde bak. De berijder kan niet bijzonder sportief gereden hebben (slippende banden e.d.) en automaatrijders zijn vaak ook mensen die rustiger met hun auto omgaan. Let er wel op dat een automaat ook kapot kan gaan en de kwaliteit moeilijk van te voren in te schatten is. Gaat deze kapot dan moet u op een dure reparatie rekenen. Omdat een auto met een automatische versnellingsbak relatief duur en moeilijk te vinden is kan een reparatie toch uitkomst bieden. Let er ook op dat een 'automaat' geleidelijk aan slijt. Dit betekent dat deze na verloop van tijd en kilometers gereviseerd moet worden. Dit kan na 150.000 km of pas na 200.000 km of meer zijn. Wilt u weten wanneer deze automaat gereviseerd moet worden dan kunt u contact met ons opnemen.
 Something

Boven

Informatie

 

dfs

capaciteit

VRO begon in een pand wat te vergelijken was met 2 garage's aan huis. Maar vanwege het aangeboden werk kregen we te maken met een plaatsgebrek.

lees meer